Πως παρουσιάζω τα μέρη του λόγου με τα σύμβολα Μοντεσσόρι - Μέρος 1

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ

Τι χρειάζεστε:

-Ένα κουτί με σύμβολα γραμματικής, αν δεν έχετε θα βρείτε στο σύνδεσμο https://www.teacherspayteachers.com/Product/--6734456

-Μικρά αντικείμενα, που έχετε στο περιβάλλον σας, είτε σπίτι, είτε στο σχολείο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οτιδήποτε)

-Ετικέτες που ταιριάζουν με τα αντικείμενα

1.Τοποθετήστε τα αντικείμενα γύρω από το δωμάτιο. Δώστε στο παιδί μια ετικέτα ή εικόνα, αφού διαβάσετε/δείτε την ετικέτα πηγαίνει και συλλέγει το αντικείμενο και το φέρνει πίσω στο τραπέζι.

Το παιδί τοποθετεί το αντικείμενο στο τραπέζι και το ονομάζει. (μολύβι, γόμα...)

Πείτε στο παιδί ότι αυτή η λέξη (μολύβι) είναι το όνομα του αντικειμένου. Όλες αυτές οι λέξεις είναι τα ονόματα των πραγμάτων, λέγονται ουσιαστικά. Τοποθετήστε ένα μαύρο τρίγωνο πάνω από την ετικέτα ή τα αντικείμενα.


Άσκηση

Το παιδί παίρνει ένα χαρτί και σχεδιάζει το αντικείμενο. Κάτω από το αντικείμενο γράφει το όνομά του και κάτω από αυτό σχεδιάζει ένα μαύρο τρίγωνο και τη λέξη ουσιαστικό. Το παιδί μπορεί να κάνει πολλά από αυτά και να δημιουργήσει ένα μικρό βιβλίο ουσιαστικών. Το εξώφυλλο πρέπει να έχει ένα μαύρο τρίγωνο και τη λέξη ουσιαστικό γραμμένο πάνω του ή μπορεί να δημιουργήσει ένα μεγαλύτερο βιβλίο και να συνεχίσει να προσθέτει σελίδες σε αυτό καθώς εργάζεστε στις ασκήσεις.


Προσαρμόζουμε τις δραστηριότητες στο επίπεδο του παιδιού.



ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΡΗΜΑ

Μπορείτε να γράψετε απλά ρήματα σε χαρτιά και να ζητήσετε από το παιδί να τα δείξει ή να τα κάνετε μαζί αν δεν ξέρει να διαβάζει ( τρέχω, πηδάω, περπατάω). Πείτε ότι αυτός ο τύπος λέξης είναι μια λέξη δράσης, κάτι κάνω, κάτι κάνεις, γνωστή ως ρήμα. Το ρήμα προσθέτει τη ζωή, ή την ενέργεια στην πρόταση.

Ένα άλλο παράδειγμα είναι να δώσετε ένα αντικείμενο (μπάλα)  Παίρνουν την μπάλα και λέτε τι να κάνουν με την μπάλα π.χ. «σηκώστε» την μπάλα, «κρύψτε» την μπάλα, «σπρώξτε» την μπάλα, «κυλήστε» την μπάλα κλπ.  Στο τέλος δείχνετε το κόκκινο κύκλο. 



ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΆΡΘΡΟ

Τι χρειάζεστε:

Ένα κουτί με σύμβολα γραμματικής

Μικρά κινούμενα αντικείμενα - μερικά μοναδικά και κάποια πληθυντικά

Κάρτες με τα άρθρα ( ο, η, το, οι, τα, ένας, μια, ένα)

Βάλτε τα αντικείμενα στο τραπέζι. Ζητήστε από το παιδί να σας δώσει ένα αντικείμενο του οποίου υπάρχει μόνο ένα, για παράδειγμα, "Δώσε μου το μολύβι"

Στη συνέχεια, ρωτήστε το παιδί για ένα αντικείμενο που έχει περισσότερα από ένα αντικείμενα, για παράδειγμα, "Δώσε μου ένα μαρκαδόρο" Όποιο κι αν δώσουν, πείτε “δεν θέλω αυτό", ρωτήστε "Πόσους μαρκαδόρους  έχουμε;" "Πόσα μολύβια;" Όταν ζήτησα το μολύβι  ήταν εύκολο γιατί υπάρχει μόνο ένα, αλλά όταν ζήτησα ένα μαρκαδόρο δεν ήξερες ποιο ήθελα. Όταν υπάρχουν περισσότερα από ένα λέμε ένα, μια ένα, αν υπάρχει μόνο ένα τότε λέμε "ο, η, το , οι τα ".

 Αυτές οι μικρές λέξεις ονομάζονται άρθρα. Δείχνουμε το μικρό γαλάζιο τρίγωνο.

Τώρα ζητήστε τους να είναι ο δάσκαλος και να σας ζητήσουν αντικείμενα από τον πίνακα, βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιούν σωστά τα άρθρα.


* Μπορείτε να φτιάξετε βιβλιαράκια με όλα τα μέρη του λόγου, όπως ανέφερα στην αρχή, στο ουσιαστικό.

Σχόλια